Tuesday, March 2, 2010

2hb., March, 2010 - 8.45 am.

Lebih kurang seminggu tidak berkesempatan untuk mengemaskini blog saya. Jadual sangat sibuk pada hari persekolahan. Manakala Sabtu dan Ahad pula, computer fully occupied.

Semua kerja-kerja rumah perlu diselesaikan mengikut waktu.
TOLONG!!! I NEED SOME HELP HERE!!! Well, nobody hear me. Tak apa kita kena kuatkan semangat. CHAIYO! Mesti bersemangat hadapi cabaran. Apa yang penting KERJASAMA!!!

13hb., March,2010 anak saudara sulung dari kakak sulung akan bernikah. Persiapan bakal pengantin semua sudah siap. Barang hantaran, mas kahwin, duit hantaran juga sudah sedia.

Cuma emak pengantin (kakak saya) saja yang masih di hospital. Belum dibenarkan keluar dari hospital setelah menjalani pembedahan membuang batu karang di buah pinggang.

Oleh kerana kami berdua sahaja adik beradik perempuan, (dari 4 beradik) maka saya dipertanggungjawabkan untuk mengambil alih tugasnya. Sudah tentu di dapur.
TOLONG!!! DAPUR LAGI!!!

Ini adalah satu tugas yang amat menakutkan saya. Jika disebelah suami, walaupun usia saya sudah cukup tu unuk mengendalikan tugasan berat (jaga dapur juga) tetapi memandangkan suami saya adalah anak ke 10 dari 13 orang adik beradik, maka tugasan-tugasan ini dilakukan oleh
kakak-kakak ipar dan biras saya yang rata-rata umur mereka lebih tua dari saya.

Kerja saya hanya menyambut tetamu dan sibukkan hal suami dan anak-anak saja.
Bolehkah saya memikul tanggungjawab ini? Saya berdoa agar kakak saya cepat sembuh dan dibenarkan keluar dari hospital secepat mungkin.

Walaupun dia tidak boleh melakukan kerja-kerja ringan sekalipun, tetapi sebagai tuan rumah dia harus ada bersama-sama saya untuk menyempurnakan majlisnya itu.

Sokongan dari suami dan anak-anak amatlah diperlukan. Kerana saya tak tahu apa yang perlu saya lakukan.


TOLONG!!!

No comments:

Post a Comment